2016. december 28., szerda

Kritika #4 - Ciara N. Malone (Annabelle L.): Aokigahara

Sziasztok!
Hát, öhm... Egy kicsit eltűntem... Nem gondoljátok? Vagy két hónap és öt nap inaktivitás nem számít eltűnésnek? Szerintem annyira nem... Na mindegy.
Az a helyzet, hogy most itt vagyok, méghozzá egy kritikával. Lehet, hogy nem tőlem kérték, hanem Daisytől, nem tudom már, mert azóta új lett a chat, de ez nem lényeg. Az a lényeg, hogy azt a három (ezen kívül kettő) kritikát csinálom csak meg, ami be van írva a limitembe, tehát ha ez a bejegyzés kikerül, utána jöhetnek az új rendelések nekem! Majd megbeszélem Cecilyvel, hogy hogyan tovább, és akkor majd kiírok mindent.
De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy az elkövetkezendő sorokat Ciara N. Malone blogjáról, az Aokigaharáról olvashatjátok! Remélem, tetszeni fog, mindenképpen nézzetek be Ciarához!
katt a blogért
Design
Nem vagyok benne biztos, hogy ez saját vagy rendelt design. Van egy sanda gyanúm, hogy Deviantartról szedted le. Ne vedd sértésnek, egyáltalán nem baj! Néha tényleg sokkal jobbak vannak ott, mint amit mondjuk magunknak tudnánk csinálni. Ennek ellenére megjegyeznék néhány dolgot a blogod kinézetével kapcsolatban.
A menüsor elhelyezkedése és stílusa tetszik, illik a blog hangulatához. Egyedül az oldalak elnevezésével van problémám. Az oké, hogy a legtöbben tudnak angolul vagy csak kikövetkeztetik, melyik oldal mit tartalmaz - de ez egy kicsit zavaró. Szerintem írd át magyarra a címeket, így nem kell azon törnie a fejét a látogatónak, hogy vajon mit is jelent az, hogy "changes".
A fejléc színei baromi jól néznek ki. Nem is gondoltam volna, hogy a vörös és a foszöld zöld ennyire passzol egymáshoz! (Egyébként vigyázz ezzel a színösszeállítással, mert mondjuk egy prezentációban bántja a szemet, valamint színtévesztőknek is zavaró!) Csak egyetlenegy dolog: a lány szájának színén látszanak a pixelek. Egyébként nem szembetűnő, csak kiszúrtam, és gondoltam, szólok, nehogy valaki más hívja fel rá a figyelmedet, mondjuk egy olyan gyökér személy, aki nem képes kulturált keretek között megosztani a véleményét másokkal.
A bejegyzéseknél van néhány dolog, ami nem látszik pontosan:
  • cím: mivel fehér, beleolvad a fejléc aljába, így nem lehet elolvasni. Ez elég zavaró, de ha mondjuk átállítod vörösre, akkor tökéletesen látszik. Csak az a baj, hogy akkor meg ha rávisszük a kurzort, ugyanolyan színű marad... Lehetne azt csinálni, hogy lejjebb visszük az egész bejegyzést, és akkor semmit se kell állítani. Egy egyszerű CSS kóddal megoldható: header {height: számpx;} A szám helyére értelemszerűen egy számot írsz. Szerintem 50px bőven elég lenne, de majd próbálgasd, mi kell oda.
  • dátum: én a helyedben átállítanám félkövérre és csak számokra, mert egy kicsit hülyén néz ki, hogy szeptember helyett "szept embe r" van írva. De ha neked így jó, akkor nyugodtan hagyd.
  • megjegyzések: alapjáraton nincsen baj ezzel, csak a "nincsenek megjegyzések" felirat belelóg a mellette lévő modulba (amiről a következő bekezdésben beszélek egy kicsit). Ezen lehet úgy segíteni, hogy mindegyik bejegyzéshez kommentelek ( :) ) vagy valami mást kitalálsz. Sajnos erre nem tudok semmilyen trükköt, szóval... Ha neked úgy jó, akkor az első lehetőséget választom. ;)
  • "írta: xy" modul: erről csak annyit, hogy ugyanaz a "problémám" - már ha ez annak számít -, mint a menünél. Miért angol? Kezdem azt hinni, hogy ez a te stílusod, de már nem akarom kitörölni a leírtakat. Szóval ha ez direkt ilyen, akkor hagyd figyelmen kívül, hogy szóltam.
Kiemeltem neked azokat a dolgokat, amiket fent említettem, hogy világos legyen, mit mire értek. Remélem, hasznát veszed majd a tanácsaimnak! :)

Összességében összeszedett a design, nekem nincsen vele különösebb bajom. Good job!
*egy nappal később észreveszi, hogy Bella Stewart csinálta a designt*
Bocsi, Bella, nem szóltam semmit sem!😅

Történet
""Az az erdő egy borzalom. Förtelmes dolgok folynak odabent. A Tenmák mindenkit halálra ijesztenek. Mindenkit. " - mondta az egyik Japán lapnak egy szerencsés túlélő.

"Sötétség volt mindenhol. Felakasztott holttestek szanaszét. A Bakemono arca valami förtelmes. Mintha egy bábu lenne. Csak az arca hófehér, tele van vérző hegekkel, karcolásokkal.Hegyes fogai olyanok mintha egy farkasé lennének. Halálosan félelmetes. " - nyilatkozott egy húszas éveiben járó depressziós lány, akiért az apja és a bátyja kutatta fel szinte az egész erdő egy idegenvezető segítségével. 

Csak ők élték túl az erdő gonoszságait, de így is mindegyikük súlyosan sebzett lett lelkileg. Viszont ahogy egyre jobban belegondoltam ebbe a dologba, engem is érdekelni kezdett ez az egész erdő. Kíváncsivá tett az az állítólagos szörnyeteg, amiből több száz van az erdőbe.

"Az egész beszéd az erdőben csak hallucináció, s amit látunk az csak az agyunk szüleménye. Nem a valóság. Ez mindent el tud velünk képzeltetni." - mondta a rengeteg melletti levő hotelben élő idegenvezető, aki már sokszor megtapasztalta a hallucinációt. Azt még ő sem érti, hogy őt miért nem támadja meg az erdő. - " Talán lehet azért, mert nem akarom megölni magam." "

Ha jól értelmeztem, akkor ez egy fanfiction, méghozzá egy filmből. Nos, azt nem tudom, melyik film, de van egy olyan sejtésem, hogy a The Forest ihletett meg. Szóval meg is néztem a filmet, hogy lássam, mennyire tértél el tőle.
Oké, megnéztem a film felét, és most már szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy ez az a film.
Maga az alapkoncepció ugyanaz: van egy lány, akinek eltűnik a húga Japánban, méghozzá az öngyilkosok erdejében, Aokigaharában. A lány a testvére keresésére indul. A nővérek szülei még kiskorukban meghaltak, de az eltűnt lány látta a holttestüket, ezért időről-időre mély depresszióba zuhan.
Meg kell mondanom, nem számítottam rá, hogy ilyen kreatív vagy. Mármint ezt ne vedd sértésnek, csak az eddigi fanfictionök, amiket olvastam, nem tértek el ennyire már az első fejezetben az eredeti műtől. Nálad viszont még a szereplők sem ugyanazok, és meg kell, hogy mondjam, ez tetszik.
A macskás dolog kifejezetten bejött nekem, nagyon egyedinek találtam ezt a fordulatot. A karakterek érdekesek, szerintem módfelett különleges, hogy még a recepciós hölgynek is külön személyiséget találtál ki. Bár egy kicsit fura, hogy nem japán neve van, de ez nem olyan lényeges.
Összességében nekem tetszik a történet, jó és rendhagyó fordulatokat teszel bele, ami rendkívüli alkotóképességre utal! Ügyes vagy, csak így tovább! :)

Fogalmazás
Amit most fogok neked mondani, az lehet, hogy egy kicsit meg fog bántani, de ne aggódj! Ez a legtöbb sikeres íróra mind-mind igaz (gondolok itt J. K. Rowlingra, Leiner Laurára, Berg Juditra és még sok-sok híres tollforgatóra)! Tehát ettől függetlenül te is csodás író vagy, ne add fel soha a történeteidet!
A fogalmazásod teljesen átlagos. Nincsen benne semmi különleges vagy egyedi, ami csak rád jellemző, megkülönböztet a többiektől - lényegében ilyet bárki tud. Izgalmas és érdekes, amit írsz, személy szerint imádom, de valahogy semmilyen. És a milyenen van a hangsúly. Ki kéne alakítanod egy stílust, ami csak rád jellemző, amit ha olvas valaki, egyből tudja, hogy igen, ezt ő írta, mert ilyet csak ő tud! Sajnos erre nem nagyon tudok tippeket adni, mert őszintén szólva még én magam sem találtam meg a saját stílusomat. Szóval csak próbálkozz! És ha nem megy, akkor se keseredj el, mert az azt jelenti, hogy neked ilyen a stílusod. Legfeljebb ebben egy kicsit átlagos leszel, na és? A történeteid ugyanolyan jók maradnak ettől még.
Még egyszer megismételem, hogy emiatt nem vagy rosszabb vagy kevesebb, mint bármelyik másik író! Sőt ez így jobb is, mert tudsz fejlődni, és ez látszani fog a munkádon - feltéve ha nem adod fel. Szóval ne add fel! :)

Helyesírás
Remélem, nem bánod, de belenéztem Nessa kritikájába a blogról, és arra jutottam, hogy annyira alaposan írta le az egészet, hogy felesleges nekem is taglalnom még tovább a dolgokat. Mivel a fenti pontokban tudtam újat mondani (legalábbis remélem, bár az nem számít, hogy jó a sztori), van értelme azoknak. De ennél a pontnál elakadtam. Abszolút feleslegesnek érzem, hogy én is taglaljam azt, amit Nessa már szuperprecízen leírt és kijavított. Tehát csak annyit fűzök ide, hogy hallgass Nessára és használd a Helyesírási tanácsadó portált! (Milyen jó neve van már, nem? :D)

Remélem, hasznos volt a kritika és tudtam segíteni neked! Minden jót továbbra is, várom a blogod folytatását immáron mint feliratkozó! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése